Ik ben er wel maar jij bent er niet

Het is heel gek: ik ben er wel en jij bent er niet. Nou ja, je bent er natuurlijk wel, maar je zit waarschijnlijk in een Chinese gevangenis. Niet achter tralies – zo eentje ben jij niet – maar omdat ze er wireless internet hebben. Terug van vakantie vond ik de sleutels van je fiets in mijn brievenbus. ‘Zorg je er goed voor?’ had je geschreven. Ik pompte de banden op, smeerde de ketting, kocht een bel die het wel deed en plakte mijn uit Amerika meegenomen Elvis is alive-stickers op de jasbeschermers. Pas na twee dagen ontdekte ik dat je ook je cavia in de fietstas had achtergelaten. Als ik die niet wilde hebben, kon ik hem terug geven aan je broer, die de komende jaren op je huis past. Je bent maar drie jaar weg, maar het kunnen ook drie dagen zijn. Ik fiets nu elke dag langs je huis en kijk naar binnen. Je broer heb ik nog niet gezien. De cavia heeft het prima naar zijn zin in de fietstas, die heeft geen haast. Vandaag hebben we een fietstochtje gemaakt door Amsterdam Noord, cavia en ik. Bij Holy Sloot hebben we een glas wijn gedronken (ik) en een bakje water (cavia). Dat je maar snel terug mag komen. Het is akelig leeg in de straat zonder jou.

10cc

Geef een reactie

