Bloggen effectiever dan klantenservice bellen

De meneer van Vodafone vertelde het gisteren zelf. Het telefoonbedrijf heeft zes mensen in dienst die de hele dag niets anders doen dan blogs lezen van mensen die klagen over Vodafone. Als ik nu schrijf: ‘waarom ik Vodafone haat’ is de kans groot dat een van de bloglezers mij leest. Terwijl ik Vodafone natuurlijk helemaal niet haat. Maar iemand anders die schrijft: ‘klacht over Vodafone’, krijgt een persoonlijk mailtje van de Vodafone-bloglezer. In plaats van uren in de wachtrij te hangen bij de klantenservice van Vodafone, schrijf je een blogje en klaar.

De vraag is natuurlijk of er meer bedrijven zijn die blogs op die manier lezen. Albert Heijn bijvoorbeeld, die bij mij geen goed meer kan doen sinds ze mijn dochter van twaalf met een vriendinnetje op woensdagmiddag de toegang tot de winkel weigerden omdat scholieren pas na drie uur ’s middags naar binnen mogen. Ik heb een woedende mail gestuurd naar de klachtenbalie van Albert Heijn, dat ik het schandalig vond dat ze mijn lieve dochter weigerden binnen te laten, en of ze niet ook speciale winkeluren kunnen maken voor mannen, bejaarden, homo’s, negers, hindoestanen, roodharigen, blinden en mensen met een stoma. Ik fulmineerde nog even verder dat ik het idioot vond dat ze aan de ene kant ouders met kinderen proberen binnen te halen met hun domme wuppie-acties, en aan de andere kant kinderen weren. De enige reactie die ik kreeg was dat ik kon bellen met de bedrijfsleider. Maar ik wil niet bellen met de bedrijfsleider. Ik wil dat Albert Heijn zegt: sorry, meisjes van twaalf zijn altijd welkom bij ons.

Ha, dat lucht lekker op. En nu maar wachten tot ik een mailtje krijg van een professionele Albert Heijn bloglezer, die zegt: sorry mevrouw Sikkel, uw dochter mag altijd de winkel in, ook voor drie uur ’s middags.

5 Reacties op “Bloggen effectiever dan klantenservice bellen

  1. Sorry mevrouw Sikkel, uw dochter mag altijd de winkel in, ook voor drie uur ’s middags.

  2. We hebben je blog inderdaad gelezen😉
    Via onderstaande link vind je meer informatie over ‘de zes mensen die de hele dag niets anders doen dan blogs lezen van mensen die klagen over Vodafone’
    http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2059852

    Groet,
    Vodafone Web Relations

  3. Fijn dat iemand tenminste nog mijn blog leest. Lees ook: Izzylove-Is liefde besmettelijk? Een razendspannend kinderboek over Vodaphone!

  4. Kijk, eindelijk zie ik met eigen ogen dat er ook bedrijven zijn die goed bezig zijn.

    Toekomst muziek? Of is het een trend die doorzet? Ik zeg het tweede..

  5. hoi manon, ik moet nu eigenlijk een boekenbeurt maken, en ik ben bij ”het leven van de schrijver” maar ik denk dat ik maar gewoon een van je blogs ga voorlezen:) veel interessanter dan ”ze is geboren op blablabla in blablabla en ze schrijft boeken. mischien wel dit stukje, is nog leerzaam ook:)

Geef een reactie

