Manonvriendelijk II

Het was zondag en het regende. Ik mocht de grote liefdesquiz presenteren op de Manuscripta – de opening van het boekenseizoen – en liep daarna met mijn ziel opgevouwen onder mijn arm rond. Gelukkig kwam er een huifkar langs, voortgetrokken door twee zwarte dwergpony’s. Mijn vriend de dichter reed de hele dag rond in een huifkar om voor te lezen uit eigen werk. Omdat het regende en ik nog nooit in een huifkar had gezeten, stapte ik in. Mijn dichtende vriend is een manonvriendelijke man – dat vindt hij zelf. Niet man-onvriendelijk, zoals ik eerst dacht, maar Manon-vriendelijk. Kwestie van afbreken noemt hij dat.

We reden rondjes over het terrein van de Westergasfabriek. Hij las voor uit zijn nieuwe bundel ‘Na de vlakte’ en ik klapte omdat het prachtige gedichten zijn. Toen hij de bundel zeven keer had voorgelezen en het eindelijk was opgehouden met regenen, haalden we het plastic van de huifkar. Buiten liepen mensen met witte plastic tasjes met daarin heel veel boeken. Toen we even stopten omdat de zwarte bergpony’s moesten drinken, werden we ingehaald door een rijdende leestafel. Aan de ene kant van de tafel zat Kluun, aan de andere kant Arthur Japin. Ze lazen elkaar voor uit eigen werk, allebei nat van veel te veel regen. Bij de ingang werden we allemaal opgewacht door Henk Schiffmacher, die gratis tatoeages uitdeelde ter promotie van zijn nieuwe boek. Voor de grap lieten we elkaars portret op onze armen zetten. Het was nog steeds zondag.

2 Reacties op “Manonvriendelijk II

  1. Hé Manon, leuk! Gaat goed met je he? Wil je nog even bedanken dat je mij ooit op WordPress geholpen hebt! Doe het nu alweer 2 jaar, zo’n 2 keer per week, en heb een trouwe schare fans. Nu nog doorbreken!🙂
    Hgrt, Marij

  2. Hoi manon,
    Ik heb al je boeken van izzy love ik vind ze echt helemaal geweldig ;))
    Ik hoop dat er nog veel en veel meer komen !!

    Grt. Julia

Geef een reactie

