Kinderboekenbal

Had ik al gezegd dat ik de leukste uitgeefster van Nederland heb? Bij deze: ik heb de leukste uitgeefster van Nederland. Ik heb haar beloofd dat op mijn blog te zetten in ruil voor kaartjes voor het boekenbal bij de opening van de kinderboekenweek. Het was een ruil waar we allebei beter van werden. Bovendien was het een prima aanleiding om samen de hele avond aan de bar te hangen, knipogend naar Henk Kraima, de directeur van het CPNB. ‘Ik word een groot kinderboekenschrijfster,’ sprak ik tegen elke schrijver of illustrator die bij ons aan de bar kwam staan. ‘Ik ga er ook heel veel geld mee verdienen,’ voegde ik eraan toe, waarna de schrijvers in lachen uitbarstten. Alsof je rijk kon worden van kinderboeken. Maar wat zij nog niet wisten en ik wel, is dat een economische recessie perfect is voor de kinderboekenmarkt. Net zoals de pretparken grotere omzet draaien in slechte tijden, zo schieten ook de verkopen van kinderboeken omhoog. Mensen hebben dan wel al hun geld verloren op de beurs, maar geven de rest altijd uit aan hun kinderen. Ik zou tegen iedereen met kinderen zeggen: blijf dat doen! Vorige week is de tweede druk van Izzylove verschenen. Als u die nu in z’n geheel opkoopt, dan neem ik u volgend jaar mee naar het boekenbal.

Een Reactie op “Kinderboekenbal

  1. Sofie Grande y Rodriguez

    Hoi Manon,

    Ik doe op school een boekbespreking over Izzy Love en is vriendschap forever. Ik vind het een heel erg goed boek. Ik weet alleen niet of ik de naam van je uitgeefster Nederlands uit moet spreken of Engels. Kun jij me helpen?

    Dankjewel en succes met schrijven!

    Sofie grande y Rodriguez

Geef een reactie

