Dagelijks archief: november 12, 2008

Vrouw en vrienden

moleskine

Mijn collega bij Psychologie Magazine wilde een man interviewen die een feilloos geheugen had. Alles wat hij in zijn leven meemaakt onthoudt hij. Van de spijkerbroek die hij droeg toen hij zeven was tot de temperatuur op 15 september 1977 en meer. Op de hele wereld zijn maar drie van dergelijke geheugenwonders bekend. De man die mijn collega zocht heette Williams. Die naam kon ik zelfs onthouden. Sterker, ik zou zijn naam nooit meer vergeten. Jammer was alleen dat we hem nergens konden vinden. Gelukkig kwam ik erachter dat hij een broer had die filmmaker in New York was. Ik zocht hem op via LinkedIn en stuurde hem een mailtje waarin stond dat de redactie graag het telefoonnummer van zijn broer wilde hebben. In plaats van terug te mailen, voegde de broer van de man met het feilloze geheugen mij direct toe als vriend. Ook dat zal ik nooit vergeten. Met name omdat ik maar drie vrienden had in mijn virtuele vriendennetwerk waarvan filmer Williams er dus een was. Soms, als ik me verveelde, keek ik naar zijn foto. Hij zag er wel leuk uit. Vriendelijk keek hij in de camera. Ik keek altijd vriendelijk terug. Sinds vandaag heeft hij een heleboel nieuwe vrienden omdat ik mensen heb toegevoegd aan mijn LinkedIn-leven. Wie nooit mijn vriend was is dat nu wel. Wie het wel was is het niet. 

De man (nu vrouw) met het feilloze geheugen staat met een groot interview in het decembernummer van Psychologie Magazine, dat 18 november in de winkel ligt.