Is vriendschap 4ever?

izzy21

(omslag: http://www.marliesvisser.nl)

Is vriendschap 4ever? Zo heet het tweede Izzylove-boek dat ik heb geschreven. Hoofdpersoon is Isabella Strombolov, een meisje dat in het eerste deel nog elf en een half was, maar dat in deel twee een niet nader genoemde leeftijd heeft tussen de 9 en 17. Dat is beter voor de verkoop en bovendien is dat de leeftijdscategorie waar ik fanmail van krijg. Al maanden krijg ik elke dag mailtjes van lezers. Niet alleen maar leuke ‘wat-een-te-gek-boek-heb-je-geschreven’-mailtjes, maar ook ‘ik-ben-verliefd-op-een-jongen-uit-de-zesde-en-ik-zit-in-de-eerste-help-wat-moet-ik-doen’-mailtjes. Ik beantwoord ze allemaal, ook al kost het me soms wel een half uur per dag. Alleen vandaag had ik besloten even geen mail te beantwoorden omdat ik bezig was de laatste correcties in mijn manuscript in te voeren. En terwijl ik zuchtend met mijn laptop op de bank lag en tergend langzaam mijn eigen correcties invoerde, kreeg ik een mailtje van een lezeres. Wanneer het tweede boek af was, wilde ze weten. En, zo schreef ze, ze ging haar boekbespreking erover houden. Ik zuchtte nu nog dieper. Ergens op een school in Nederland staat al een datum vast waarop iemand gaat vertellen over het boek waar ik me maar niet toe kan zetten om de laatste puntjes op de laatste letters te zetten.

Geef een reactie

