Jas met zonder knopen III

jas2

Zag je me lopen in mijn jas met zonder knopen? Ik was op weg naar de kleermaker. ‘Hgondegrd urro’, zei hij toen ik vroeg hoe veel het kostte om tien knopen op mijn jas te zetten. ‘Hgondegrd urro?’ vroeg ik. ‘Is dat niet een beetje veel?’ Nee, dat vond de kleermaker niet. ‘Ies dure jas, kan ik wel zien,’ zei de kleermaker. ‘Ies helemaal geen dure jas,’ sprak ik hem tegen. ‘Ies een vodje van de H&M dat toevallig door een beroemde Japanner is ontworpen. Een jas waar de knopen al van af waren gevallen voor ik ermee thuis was gekomen.’ Ik stampte met mijn voet. ‘Roestig meisje.’ Ik keek naar de kleermaker en werd alweer wat roestiger. Voor tien euro zou hij me aan een jas met met knopen helpen. Hij lachte hard. ‘Iek maak dat grapje altijd,’ zei hij. ‘Sjoms klanten heeeel boosj worden. Jij niet he?’ vroeg hij. Ik glimlachte. Ik was alleen maar blij. Binnenkort zou ik weer een jas met met knopen hebben. Ik ben al snel gelukkig.

10cc

Een Reactie op “Jas met zonder knopen III

  1. Hoi Manon,

    Ben nog even bezig met je lijstje, maar niets klinkt mij bekend, snif.
    Vind je column over de knopen hilarisch!
    Zelf ben ik nu bezig (net gedaan eigenlijk) met de romans van Stephenie Meyer, over Twilight. Helemaal in de ban daarvan!
    Groetjes,
    Inge Misschaert

Geef een reactie

