Op het matje

manon2009maart2

Een tikje moe was ik toen ik de zangeres moest interviewen. Het zou een kort portretje worden, ‘een half uur, niet langer’, had ik haar over de telefoon beloofd. Nog geen dag terug uit Australië reed ik naar haar huis. Of ik van soep hield, vroeg ze me. Ik hield van soep. Of ik ook van wijn hield? Ik hield ook van wijn, en van boterhammen met kaas en een salade van rucola en olijfjes. Na het eten werd ik een beetje wazig in het hoofd dat toch al niet zo wakker was. Ik zakte een beetje onderuit op mijn stoel en zocht in mijn tas naar mijn opschrijfboekje. De zangeres stelde voor om naar haar nieuwe tuinhuis te gaan, achterin de tuin (waar anders?). Een prachtig tuinhuis waar ze zich soms afzonderde van de wereld omdat het er zo lekker stil was. Het was er niet alleen lekker stil, maar ook heerlijk warm en sereen en met zachte matjes gemaakt van schaap op de vloer. Terwijl de zangeres op de enige stoel in het tuinhuis ging zitten, klaar om geïnterviewd te worden, stortte ik op een van de schapenmatjes, languit, mijn ogen nog net open. En terwijl de zangeres vertelde over haar leven, doezelde ik langzaam weg, de eerste zonnestralen van maart op mijn gezicht.

Het was albijna donker toen ik wakker werd. Het was tijd om naar huis te gaan, dat vond de zangeres ook. Ik was lang genoeg gebleven. Onthouden voor de volgende keer: geen interviews afnemen als ik een jetlag heb.

2 Reacties op “Op het matje

  1. Ik moest hardop lachen, maar als het echt zo gegaan is is het ook best een beetje raar… Toch?
    Oeps…

  2. Ja raar, dat vond de zangeres ook:)

Geef een reactie

