De Grote Pot Atlas

img_0290

‘Mag ik u wat vragen?’ vroeg de verslaggever van AT5 op de boekpresentatie waar ik vanavond was. Of ik wist wat een draaideur-lesbo was. Ik schudde mijn hoofd, geen idee. Een lipstick-lesbo, ook daar wist ik niets van. Wist ik wel waar het woord pot vandaan kwam, wilde de mevrouw van tv nu weten. ‘Ik weet niet of je dit allemaal aan mij moet vragen,’ zei ik zo vriendelijk mogelijk. Wat het voor mij betekende dat er nu een lesbo-encyclopedie was, was de volgende vraag. Eindelijk een waar ik antwoord op kon geven. ‘Dat ik heel blij ben dat hij af is. Dat ik twee jaar lang tegenover de auteur, mijn vriendin Linda, heb gezeten en haar heb zien zwoegen op het boek met daarin alle lesbische iconen van Nederland.’

De mevrouw van de televisie wilde mijn hand zien. De cameraman zoemde in op mijn vingers. ‘Bij lesbische vrouwen is de ringvinger langer dan de middelvinger,’ sprak de mevrouw van de televisie, terwijl de camera nog verder inzoomde op mijn hand. ‘Uw ringvinger is korter,’ sprak de mevrouw opeens, met een uitroepteken in haar stem. ‘Sorry,’ zei ik, en ik lachte verontschuldigend in de camera. ‘Dan bent u, eh…’ Ik knikte. ‘Hetero,’ zei ik. ‘Shit,’ zei de mevrouw van de televisie. Ik keek naar mijn ringvinger. Best lang voor een ringvinger, vond ik zelf.

10 Reacties op “De Grote Pot Atlas

  1. Ik las er vanochtend een artikel over in Trouw (van woensdag 11.3). Op de foto zijn helaas de ringvingers van de auteurs (autrices?) niet te zien…

  2. Het blijkt dat een van de schrijfsters heterovingers heeft…

  3. Mijn ringvingers zijn langer dan mijn wijsvingers. Wat ben je dan?

  4. Dan ben je iemand met hele korte wijsvingertjes…

  5. Shit. Nou kan ik nooit meer normaal naar mijn eigen handen kijken…

  6. Mensen met korte wijsvingertjes kunnen prachtig schrijven…

  7. 2008alissawiechmann

    Haha heb het ook gezien, maar ging het er niet om dat de ringvinger langer was dan de wijsvinger ipv de middelvinger? Nou ja sowieso grappig stukje!

  8. Je hebt helemaal gelijk! Mijn wijs- en ringvinger zijn precies even lang… wat nu?

  9. 2008alissawiechmann

    Biseksueel? Ik heb geen idee =D

  10. Ik heb waarschijnlijk gewoon hele rare vingers… maar ik kan er wel heel snel mee typen.

Geef een reactie

