Dubbelgangers

manonmrt2009aannekeblokadrewasaskia

Ik ken een man die vindt dat hij op William Hurt lijkt. Ik ken een andere man die vindt dat hij op Bomans lijkt. Mijn eigen man denkt dat hij Dirty Harry is. Het is een leuk spelletje, bedenken welke beroemdheid het meest op je lijkt. ‘Saskia Noort,’ riep mijn kantoorgenoot, daar lijk je op. Zelf vind ik van niet. Mijn vriendin Ornella vindt dat ik op een hele grote lelijke oude lesbienne lijk. Dan ben ik liever Saskia Noort, vooral vanwege die jaloersmakende royalties natuurlijk. De redacteuren in het kantoortje aan de gracht braken er vervolgens hun hoofdjes over. Een kruising tussen Drew Barrymore en Anneke Blok werd het. Zelf lijk ik het liefst op Olga, het liefje van Oblomow. Maar ja, niemand weet precies hoe zij eruit ziet. Behalve ik.

2 Reacties op “Dubbelgangers

  1. Geen van allen lijken ze echt op jou. Om Theo Maassen te citeren: Je bent een kruising tussen een mannetje en een vrouwtje.

    Of
    iets
    daar
    tussen
    in.

  2. Behalve dan die ene links boven, die lijkt zo veel op mij, dat ik vermoed dat ik het ben.

Geef een reactie

