Debutantenprijs

hotze1

Het is helemaal niet moeilijk om bijgelovig te worden. Zelfs ik, vrouw zonder geloof, zie nu opeens overal gunstige voortekens. Als het doel maar hoog genoeg is, volg ik in al mijn bijgelovigheid vanzelf. En het doel is het winnen van de Hotze de Roosprijs, de debutantenprijs van de jeugdliteratuur. Als ik in Google ‘Hotze de Roos’ in typ, verschijnt er bovenaan de pagina een foto van Hotze, met daarnaast een foto van mij. Ik ken iemand die in het huis van Hotze is geweest en zelf heb ik een keer de tweeling geïnterviewd uit de Kameleon-verfilming. Mijn zoon zit op een groep op de naschoolse opvang die de Kameleon heet en zijn achternaam scheelt maar twee letters met de achternaam van de schippers van de Kameleon. Werkelijk alles in mijn leven wijst erop dat ik die prijs ga winnen. En als ik ‘m win, dan beloof ik plechtig dat ik alle boeken die Hotze ooit heeft geschreven zal lezen, of niet.

Mijn uitgeefster vindt dat we heel veel limoncello’s moeten gaan drinken als ik die prijs win. Nee, ze vindt dat we heel veel limoncello’s moeten gaan drinken omdat ik genomineerd ben. Maar sinds ik bijgelovig ben, proost ik niet op de overwinning voor ik de prijs in handen heb. Maar als u nu even voor mij duimt, dan weet ik zeker dat ik win. En dan zal ik ook u op een limoncello trakteren.

2 Reacties op “Debutantenprijs

  1. Als ik ‘Hotze prijs’ google ben je de eerst link. Maar ook bij ‘Manon Hotze’ , ‘Sikkel Hotze’ en ‘limoncello Hotze’ sta je bovenaan.

    Kan niet meer mis gaan. Ik denk alleen dat ik limoncello niet lust. is dat erg?

    Ze mochten tot gisteren stemmen, wanneer komt de verlossende uitslag?

  2. Haha, Limoncello Hotze, dat wordt mijn nieuwe nom de plume!

Geef een reactie

