Tekenweek

botshol1

De eerste week van april is uitgeroepen tot tekenweek. Dat de internationale dag van het kinderboek (2 april) midden in de tekenweek viel, is toeval. Teken en kinderboeken kun je niet met elkaar vergelijken. Net zoals je appels en peren niet met elkaar kunt vergelijken. Hoewel dat laatste discutabel is. Appels en peren lijken namelijk best op elkaar. Maar ik dwaal af. De tekenweek staat in het teken van de teken (woehahaha). Ik had een vriend die een paar jaar geleden werd gebeten door een teek. Hij had grappige rode cirkels op zijn benen, waar niemand aandacht aan besteedde, ook de huisarts niet. Na een tijdje bleek hij de ziekte van Lyme opgelopen te hebben. Iedereen dacht dat je daar dood aan kon gaan, maar hij leeft nog steeds. Voor mijn verhaal was het beter geweest als hij aan de tekenziekte was overleden. Dat had ik hier een vlammend betoog gehouden tegen de teek. Dan was ik misschien zelfs wel tekenambassadrice geworden. En ik had er waarschijnlijk ook een boek, een kalender en een naslagwerkje over geschreven. En ik had een tekenblog gehad (dat ik dan tekenblok had genoemd, want ik hou van flauwe woordgrappen). Maar alles liep anders. Toch wil ik iedereen oproepen om deze weken extra voorzichtig te zijn in bos en hei. Je weet maar nooit.

Een Reactie op “Tekenweek

  1. Te laat, niet voor mij maar voor mijn opvang kat Jeeves. Dat beest is een teken magneet. In Februari 7 teken van zijn kop verwijderd, vorige week 1 en nu heeft hij er weer 1. Zou hij met zijn suffe hoofd in een tekennest zijn gaan liggen of nestelen teken niet? ;-)

Geef een reactie

