Leven in de kantoortuin III

office.jpg

Het leven in de kantoortuin begint te wennen, na een jaar en drie maanden. Erger: ik begin me steeds beter te voelen in de kantoortuin. De bollen die ik vorig najaar heb geplant, zijn gewoon opgekomen en vormen een veldje van geel en paars om mijn bureau heen. De klimop slingert zich om mijn stoelpoten en sinds een paar weken heb ik zelfs een vogelnestje in een van mijn bureaulades. Het duurt lang voor je het leven in de kantoortuin echt begrijpt, maar dat geldt ook voor het leven in de gewone tuin. Soms hoor je geluiden die je niet kunt thuisbrengen, soms lopen er mensen door de tuin die je niet kent. Verdwaald.

Soms speel ik mijn rol met verve en neem ik een oude typmachine mee van huis, een elektrische die gezellig zoemt. Dan steek ik mijn haar op en draag ik een jurk met wapperrok en hoge hakken eronder. Een andere keer doe ik schoudervullingen in en praat ik de hele dag zoals Melanie Griffith in de film Working Girl. Een plastic broodtrommel met een postelastiek eromheen is ook altijd leuk. En soms warm ik soep op, waardoor de hele kantoortuin gek gaat ruiken. Maar in de kantoortuin kan altijd een raampje open. Het is opeens lente in de tuin.

Geef een reactie

