Lente in de tuin-tuin

foto-854

Het is lente in de tuin-tuin. In de borders komen de eerste post-it-jes op, de appelboom staat in bloei en ruikt naar Pritt-stift. Dat lijkt gewoon, maar dat is het niet. Het dorp waar ik woon was vroeger een uithoek van de Zuiderzee. Bij opgravingen om de hoek schijnen Spaanse fregatten te zijn gevonden. Het stormde hier altijd en de zee klotste in 1400 door mijn straat. Nu het dorp is ingepolderd, en sinds 1923 ingelijfd bij Amsterdam, herinnert niets meer aan de tijd dat de zeerovers hier voorbij gingen. Behalve dat het dorp vier meter onder N.A.P. ligt en het grondwater hoog in de tuin staat. Dat er zomaar post-it-jes opkomen in de tuin is dan ook een wonder. Een restje Spaanse sloep vind ik gewoon, maar lente in de tuin-tuin, dat zie ik niet vaak.

3 Reacties op “Lente in de tuin-tuin

  1. oei, dat bagagerek is inderdaad hard aangekomen.
    – hoeveel vingers steek ik op?

  2. Nee, da’s maar een keer per jaar die lente, dat zou verboden moeten worden! Was het maar altijd lente.

Geef een reactie

