Hypochonder

‘Ik ga dood.’

‘Iedereen gaat dood.’

‘Dat weet ik, maar ik ga nu dood.’

‘Doe niet zo eng.’

‘Glbglblgh.’

‘Ik versta je niet. En waarom lig je op de grond?’

‘Omdat ik dood ga.’

‘Ja, of omdat je een enorme aanstelster bent. Altijd al geweest ook.’

‘Maar ik was vandaag bij de dokter.’

‘Heeft hij gezegd dat je dood ging?’

‘Nee. Maar zo’n dokter weet ook niet veel. Die neemt alleen je bloeddruk op.’

‘En was die schrikbarend hoog?’

‘Nee, nogal gewoon eigenlijk.’

‘Zie je nou wel.’

‘huh?’

‘Dat je niet dood gaat. Je wordt honderd, zoals dat hoort.’

‘Mooi. Dank je.’

‘Graag gedaan.’

Geef een reactie

