Je was zomaar weg

maria

Je had besloten om een tijdje weg te gaan. Je wist niet goed waarheen, maar de regen hier beviel je niet. Je maakte er niet veel woorden aan vuil want zo ben je niet. Of misschien moet ik zeggen zo ben je juist wel. In ieder geval ben je weg. Je liet een briefje achter waarbij je je best had gedaan om mijn taal te spreken. Ik lijstte het in en vergat het op te hangen. Maar vandaag hoorde ik dat je weer terug komt. Er is geen pijl op jou te trekken. Rare uitdrukking is dat eigenlijk, vind je niet? Een pijl op iemand trekken. Ik vraag me af of jouw taal ook zulke gekke uitdrukkingen kent. Ik luister vandaag naar het Ave Maria van Caccini. Het lied staat in de top honderd van begrafenismuziek. Zelf hoorde ik het ooit op de radio en er werd bij verteld dat een Nederlandse prins waarvan ik nu de naam ben vergeten het op zijn huwelijk speelde. Waarschijnlijk was het prins Maurits, want die achtervolgt mij sinds ik als Maurits-deskundige bij RTL Boulevard was (grapje van mijn collega’s bij Psychologie Magazine). Het is een leuk idee om begrafenismuziek op je bruiloft te draaien, maar leuker nog is bruiloftsmuziek op je begrafenis. Nou ja, jij hoeft daar nog niet over na te denken, je bent nog jong. Zelf denk ik er ook niet aan. Ik denk aan dat je weer terug komt. Dat is goed.

Geef een reactie

