Japan is ver weg

manon21april09

Je had gelezen dat ik naar Japan ging verhuizen. Waarom je daar niks van af wist, wilde je weten. ‘Ik vertel je ook niet alles,’ zei ik. Ik zag dat je schrok. Je gezicht werd wit, je lippen rood, je haar werd zwart en rolde tot een knot op je hoofd en opeens stond je daar in je kimono voor me. Snel stelde ik je gerust. Natuurlijk ga ik niet naar Japan verhuizen. Ik zeg soms maar wat. En soms zeg ik dan opeens dat ik naar Japan ga verhuizen. Grappig wel, zei je.

2 Reacties op “Japan is ver weg

  1. Helaas op de televisie 18 juni weer het fabeltje: vrouwen zouden bhs hebben verbrand in de 60 er jaren.
    Dat was een verzinsel van een man een journalist in amerika. Dus het is nooit echt gebeurd.
    Nooit meer deze onzin vertellen aub
    Groet Yvonne Fock

  2. Joh, mijn moeder deed niks anders. Die stond de hele dag in de achtertuin bh’s te verbranden. We werden er gek van, de buren ook. Pas toen ze ook haar onderbroeken ging verbranden, hebben we ingegrepen. Tegenwoordig brandt ze alleen nog tuinafval, maar nooit in de zomermaanden.

Geef een reactie

