Zo veel als he regen zo veel denk ik aan jou

De zomeravond in de uin werd wreed versoord. Nie door de buren die de poliie belden omda we e veel lawaai maaken, maar door een keiharde regenbui. He regende zo hard, da we heel snel naar binnen renden. Vanaf de veranda keken we hoe de regen als een ropische regenbui alles veranderde. Alles? Ja alles. Wan hoewel we zo slim waren gewees om alle kopjes en glazen mee naar binnen e nemen, was een van ons zo dom gewees om ies e laen liggen. En juis da ies was een van ons heel dierbaar. Zo dierbaar da een van ons dach da ze er nie zonder kon leven. Ies wa een van ons al drie jaar lang me zich mee sleepe. Een van ons had er al haar boeken op geschreven, had er mails op geschreven en websies op bezoch.

He help om in de derde persoon enkelvoud over mezelf e schrijven. He is zo pijnlijk, da ik he nauwelijks durf e bekennen, maar in die ropisch regenbui ben ik vergeen om mijn lapopje mee naa binnen e nemen. Mijn macbook. Vanavond pas durfde ik mijn lopopje aan e zeen. En moch u denken da ik dronken ben, Afrikaans spreek of een wijsvinger mis, waardoor ik de leer ‘ nie meer kan ypen, dan kan ik u verellen da mijn lapopje de regenbui heef overleefd. Me een klein mankemenje. De leer ‘ doe he nie meer. Als u vooraan hele rare berichen van mij lees, wee dan, da ik nie anders kan.

3 Reacties op “Zo veel als he regen zo veel denk ik aan jou

  1. Hè gossie, die narigheid. En dan precies die super-klank. Liever een wegvallende qweryuiopasdfghjklzxcvbnm.

  2. Ha! Je bent net die piraat uit Asterix en Obelix.
    En misschien komt het nog wel goed. Moet hij gewoon even heel lang drogen.

  3. Je kunt ook overwegen om de Nederlandse Georgina Perec te worden. ’t Manco zou dan Een gebrek kunnen worden? Je g lijkt het immers inmiddels wel weer te doen.

    H

Geef een reactie

