De ‘geek’ in mij

bussum3

Mijn opppaskat houdt niet meer van mij. Dat is geheel wederzijds, maar in de ongelijke strijd die wij samen in huis voeren had hij (of zij?) vandaag de bovenhand. Met een venijn dat alleen katten die mij haten kunnen hebben had zij (of hij) het internetkabeltje doormidden gebeten. Weg verbinding met de buitenwereld. Tot ik mij herinnerde iets gehoord te hebben over internetten via de iphone. Mijn geek-vrienden vertellen mij altijd hoe ze hun iphone jailbreaken ( hacken) en hoe ze illegaal toegang hadden tot het internet. En wat mijn geek-vrienden kunnen, dat kan ik ook, dacht ik vanochtend. En dus installeerde ik een ‘app‘ op mijn telefoon waarmee ik drie minuten later met mijn laptop het internet op kon (tetheren). De snelheid is gelijk aan die uit de tijd dat ik nog een modem had (rrrrrrrriet, tututut, prrrrrrrrrr, ghghghghghg, rrrrrrrr, biep-biep,aaaaaarrrr), maar ook dat had wel iets fijns. Voortaan heb ik gratis internet op mijn laptop, waar ik ook ben. Voor mijn geek-vrienden klinkt mijn kinderlijk enthousiasme waarschijnlijk heel ouderwets, maar ik ben heel trots op mezelf en op de geek in mij.

Tot zover de mededeling van algemeen belang.

5 Reacties op “De ‘geek’ in mij

  1. susandeverzameling

    had zij (of hij) het internetkabeltje doormidden gebeten Huh? Kunnen en doen katten dat?

  2. Jailbreaken vind ik altijd maar eng. En ook dingen doen die niet mogen eigenlijk ook. Gelukkig laat mijn internet me nooit in de steek. Anders loop ik rondjes met mijn iPhone of laptop opzoek naar een onbeveiligd netwerk hier in de buurt, -die er in meerdere getalen zijn-

  3. Maar het mooie hier is dat het gewoon een ‘app’ is en je niet hoeft te jailbreaken. Je moet er wel software 3.0 voor hebben, en een iphone en je moet in een huisje midden in het Naardermeer zitten en heel weinig te doen hebben. Of je moet een nerd zijn zoals ik, ha!

  4. Hartstikke leuk toch! Jammer dan dat het voor hen wat minder interessant is, je hebt het mooi wel lekker zelf gedaan! \o/

Geef een reactie

