Biebblog

OBA

Ik heb een nieuw kantoortje. Drie dagen in de week zit ik op mijn entresol in de OBA, de openbare bibliotheek van Amsterdam. Ik zit met mijn rug naar de tijdschriften, zodat ik ze niet zie en niet in de verleiding kom om ze te lezen. En ik kijk uit op de kinderboekenafdeling. Mijn boeken zijn hier helaas altijd uitgeleend, maar ik weet zeker dat ik op een dag een meisje zie lopen met een Izzylove-boek in haar handen. Vanaf mijn bureautje aan het balkon wuif ik haar dan toe. ‘Goeie keus,’ roep ik dan. ‘Ik ben de schrijfster.’ Mijn lezeresje zal verschrikt het boek terug zetten en snel een boek van Carry Slee pakken. Ik laat mij dan vanaf het balkon naar beneden zakken en ik zal het boek uit haar handen grissen. Echt bang zal ze het op een lopen zetten en met de roltrap naar de zevende etage vluchten. ‘Je moet mijn boek lezen,’ grom ik. ‘Wat denk je dat ik hier de hele dag zit te doen in de bieb? Schrijven, ja! Hoe denk je dat al die boeken hier komen? Omdat wij schrijvers de hele dag met onze rsi-handjes zitten te typen op die boeken van jullie.’ Het meisje zal om hulp roepen en de OBAwaking zal mij het pand uit zetten.

Maar vooralsnog zit ik hier heel gelukkig te zijn bij de afdeling Maatschappij en Opvoeding, te schrijven aan mijn derde Izzylove-boek.

Geef een reactie

