Het mooiste uitzicht van de stad

obauitzicht

Vanaf mijn nieuwe werkplek in de openbare bibliotheek heb ik het mooiste uitzicht van de stad. Als het regent zit ik bij de tijdschriftenafdeling, als de zon schijnt zit ik op het dakterras. Maar behalve van het uitzicht geniet ik ook van de anonimiteit. Zo veel mensen en niemand met wie ik hoef te praten. ‘Ik zou gelijk afgeleid zijn door al die tijdschriften,’ sprak een vriend. ‘Ik kom hier altijd om naar leuke meisjes te kijken,’ sprak een ander. Maar ik, ik word nergens door afgeleid. Nou ja, behalve dan door dat fenomenale uitzicht.

8 Reacties op “Het mooiste uitzicht van de stad

  1. voor iemand die anoniem wil blijven,
    (op de werkplek) ga je hier regelmatig wel errugg in detail… :))

  2. Ja, maar ik draag de hele dag een zwarte cape en een zonnebril zodat niemand me herkent!

  3. aha!, weer een aanknopingspunt!
    😉

  4. Behalve op donderdagen, dan draag ik een geel hemd met een zwart truitje en een blauwe rok met fluorescerende bloemen.

  5. *lol*

    met sail 2005 was dit (links) trouwens de haven voor de scheepjes van de ouwe glorie…
    (maar dit terzijde)

  6. Ja en vierhonderd jaar daarvoor voeren hier de schepen met scheurbuikmatrozen naar de Oost en vierhonderd jaar daarvoor was hier een moeras. Het is een prachtplek!

  7. Fijn, he? Schrijven op een openbare plek? Op een of andere manier kun je je met een mierenhoop om je heen zo lekker naar binnen keren.

    Moest trouwens vreselijk lachen om je vorige OBA-logje. Zo te horen ben je er nog niet uit geschopt.

  8. Wat bedoel je nou? Die MacBook of die rivier?
    (hahahaha, grapjeuh, voor Gewebkijk)

Geef een reactie

