Duingalow

manon en auteurs

Mijn uitgeefster (op de foto met zonnebril) wilde een duingalow kopen. Ik wist niet wat een duingalow was, maar volgens haar was een duingalow het logische vervolg op de stolpboerderij in Friesland (1979), het tweede huisje in Frankrijk (1989) en het huis in Toscane (1999). Iedereen had tegenwoordig duingalows, zo beweerde ze. En om het met eigen ogen te zien, nodigde ze haar lievelingsauteurs uit om een dagje naar Wassenaar te komen, waar haar duingalow stond. Wat ze er niet bij had verteld, was dat het rond haar duingalow Tinadag was. Tienduizend Tina-lezeressen in de leeftijd tien-plus lopen daar rond, zonnebril op, OB-tas over de schouder en op zoek naar Carry Slee. Maar Carry was ook niet van gisteren, die had zich verstopt in haar eigen duingalow. En zo kwam het dat ik op een prachtige zondag in september op een klapstoel zat aan een tafeltje voor de duingalow van mijn uitgeefster en er tienduizend meisjes om mijn handtekening kwamen vragen. Naast mij zaten de schrijfsters Tiny Fisscher, Victoria Farkas en Jantien Belt en we handtekenden tot het duingalowpark dicht ging. Soms is het ontzettend leuk om bijna beroemd te zijn.

7 Reacties op “Duingalow

  1. Maar hee, hee, wat is dat stempelding!? Je hebt toch wel keurig gekribbeld met een pennetje? Geen lopendebandwerk toch?

    Biecht: ik heb ooit zo’n duingalow gehuurd!

  2. Haha, goed opgemerkt. Ik heb mijn handtekening inderdaad vervangen door een stempelautomaat.

  3. het is net een foto van de exen van prins bernhard…

  4. Nee, wij zijn de onechte kinderen van…

  5. lol.
    das mooi, dan hoef je nooit te stempelen…

  6. Nou ja, nooit meer stempelen… het was nog een behoorlijk gedoe met het verdelen van de erfenis. Maar we hebben er in ieder geval allemaal een prachtige zonnebril (en een lapje grond in Tanzania) aan overgehouden.

  7. Handig, zo’n stempel. Ik zou hem maar goed opbergen als je pubers in huis hebt….
    Een IOU is zo gemaakt, whaha.

Geef een reactie

