Dertien goudvissen zonder naam en Rutger

anita

Ik had een wedstrijd uitgeschreven. Iedereen die op mijn boek stemde op www.jongejury.nl werd beloond. De beloning bestond eruit dat ik een van mijn veertien goudvissen zou vernoemen naar elke stemmer. Ik maakte me al zorgen over hoe dat zou gaan als er opeens 28 mensen gingen stemmen. Ik zou al mijn goudvissen dubbele namen moeten geven. Een goudvis met een dubbele naam, wie heeft dat nou? Maar ik zou er veertien hebben.

Helaas bleek de wedstrijd geen groot succes. Alleen Rutger reageerde. Rutger is veertien, al gelooft niemand dat, behalve zijn ouders. Omdat hij als enige gestemd heeft, heb ik nu een goudvis die Rutger heet en dertien goudvissen zonder naam. Ik noem ze nu even allemaal Jan, behalve Sarah, want die heet Sarah. Wilt u ook graag dat er een goudvis naar u wordt vernoemd? Breng dan snel uw stem uit op de site van de Jonge Dinges Prijs. En wilt u liever niet dat er een vis naar u wordt genoemd? Ik heb ook nog een nestje met zeven pimpelmezen, waarvan er eentje inmiddels al Impa heet.

18 Reacties op “Dertien goudvissen zonder naam en Rutger

  1. Voor dat ik nóg een keer mijn stem ga uitbrengen wil ik eerst weten of de omstandigheden voor die 14 vissen wel goed is: goede temperatuur? Heb je een stofzuigertje zodat je de rondzwevende rommeltjes uit de kom kan zuigen? heb je iets om de algen van de ramen te verwijderen? En schenk je ze elke dag wel voldoende aandacht??
    Zo ja, dan stem ik nóg een keer!

  2. Wie zegt dat het levende goudvissen zijn?

  3. nooit te beroerd, om u te plezieren, val ik helaas buiten de doelgroep..😦

  4. Zeg Manon, ik kan je mijn veertienjarigheid bewijzen. Kom je buurten op de DutchBloggies?

  5. Ik zeg: verzamel uw neefjes, nichtjes, buurkinderen in de leeftijd 12-15, laat ze alle 234 boeken van de lijst lezen en vraag ze dan om op ‘Izzy Love’ te stemmen. Ik zal nu vast een goudvis naar u noemen. Gewebkijk is een leuke naam, ook voor een vis.

  6. Rutger, ik geloof je veertienjarigheid. Ik zag dat je in twee categorieen bent genomineerd!!!! Zelf bleek ik in een categorie te zitten, maar daar ben ik ook alweer uit verdwenen. Kan ik op je stemmen of de jury omkopen? Ik heb toch niks beters te doen (behalve de vissen en de pimpelmezen voeren…)

  7. Ik vind Ingelise een prachtige naam voor een pimpelmees.

  8. Eigenlijk ben ik het met ingelise eens. Noem je goudvis maar geen Rachel, dat staat niet.

    en wauw wat schrijf jij lekker zeg! Het meisje dat konijnen omsingelt is echt prachtig.

  9. @Manon: in drie categoriën zelfs! De pagina voor beste Twitterpagina staat er niet bij. Je kunt inmiddels niet meer stemmen, alleen maar heel zielig doen.

    Wil je me trouwens even een mailtje sturen, ik wil je iets vragen. Als het goed is zie je nu mijn emailadres🙂

  10. ik gooi onmiddellijk de zweep er over!
    kleine moeite groot plezier…

    (overweegt zich ook nog een keer in te loggen als gekomkijk)

  11. Jongens, bedankt voor alle stemmen – en reacties. De stand nu (donderdagavond 21.05) Goudvis Rutger en goudvis Gewebijk en Pimpelmees Impa, pimpelmees Ingelise en pimpelmees Rachel. Zou het toeval zijn dat mannen goudvissen kiezen en vrouwen pimpelmezen? De goudvissen zijn trouwens dode goudvissen (had ik nog niet eerder verteld toch?), maar de pimpelmezen leven met volle vleugels.

  12. ter uwe herinnering, ”de mannen ” hebben helemaal niet gekozen, dat heeft ”vrouw manon” voor hen gedaan.. :p

  13. I rephrase: de mannen gingen in op mijn voorstel om een goudvis naar hen te vernoemen, de vrouwen kozen zelf voor de optie pimpelmees. Blijft het probleem dat ik hier nog steeds met 12 goudvissen en vier pimpelmezen zonder naam zit!

  14. Alsjeblieft, nog een stem erbij.
    Omdat ik graag mensen een plezier doe :] .

  15. 22cloudspimpelmees de goudvis!

  16. Ik vind goudvissen nogal naamloze beesten, maar de actie is sympathiek.

  17. Mijn eerste goudvis heette Willem Alexander. Want hij was Oranje. Daarna kwam Emily erbij, die al gauw door de wc pot verdween. Later werd ze vervangen door Maxima.

  18. Pingback: Dat doen BBFF’s voor elkaar. « De gebundelde verhalen van Ingelise

Geef een reactie

