De Grote Teken Tentoonstelling

Vandaag kreeg ik een brief van de SSS – Schrijver, school en samenleving. Ze vertelden me dat het thema van de kinderboekenweek 2010 bekend is: Grote Teken Tentoonstelling. Een leuk thema, vonden ze, dat ‘beelden voor de geest’ moet oproepen. Wat dat betreft is het thema goed gekozen, want het roept inderdaad beelden op. Beelden van hele grote teken. Aan mij de opdracht om aan SSS te vertellen wat ik tijdens de kinderboekenweek met dat thema wil doen. Iets met teken lijkt me voor de hand te liggen. Ik kan langs scholen en bibliotheken reizen om ter plekke tekensoep te maken en een vlooiencircus van teken te laten zien, met teken die ik speciaal voor dat doel heb getraind. Teken die op hun achterpootjes kunnen lopen en die ondersteboven aan een mini-trapeze kunnen hangen. Ik neem ook een grote hond mee met teken achter zijn oren, die de kinderen er dan af mogen halen. Ik laat zien dat je teken altijd met een brandende sigaret moet verwijderen en dus niet met een tekenpincet. Tekenpincetten zijn voor watjes. Ik teken een grote rode cirkel op het voorhoofd van juf of biblio-teek-aresse en leg uit dat ze de ziekte van Lyme heeft opgelopen door een tekenbeet. Ik sluit mijn grote Teken Tentoostelling af met een wervelende diashow met plaatjes van teken door de eeuwen heen.

Ik hoef het alleen nog even door te geven aan de mensen van SSS en dan gaan ze mij en mijn tekenshow in een database zetten zodat alle scholen en biblio-teken mij volgend jaar kunnen boeken!

5 Reacties op “De Grote Teken Tentoonstelling

  1. helemaal leuk wordt het als u het één en ander zich laat afspelen in één of meerdere tenten….

  2. Haha, heel leuk bedacht.
    Ik ben een projectweek aan het maken rond dit thema, kan ik je al boeken? :-p

  3. Misschien moet je een folder maken en die opsturen naar scholen en bibliotheken. Met een paar teken erbij in de envelop, zodat de kinderen al voor je bezoek een tekenproject kunnen beginnen. Een tekenfokprogramma en natuurlijk om de beurt de teken voeren! Dat schept een band met zo’n beestje.

  4. Een tekenfokprogramma, dat klinkt ontzettend goed. Ik ga gelijk flyeren!

Geef een reactie

