Chirurgisch oefenboek

‘Chirurg in opleiding’ stond er op het bordje van de jonge arts. Hij was vriendelijk en knap zoals hulpverleners altijd vriendelijk en knap lijken als je veel pijn hebt. Dat is een trucje van het lichaam. Bij intense pijn komen er grappige stofjes vrij waardoor je waarneming verandert en iedereen om je heen heel aantrekkelijk wordt. Maar hoe aantrekkelijk de chirurg in opleiding ook leek, hij had geen idee wat hij met mijn gebroken pols moest doen. Hij draaide mijn arm, bewoog mijn vingers, bestudeerde de donkerpaarse vlekken aan de binnenkant van mijn pols en vroeg waar het pijn deed. ‘Overal,’ gilde ik. Nu pakte de chirurg het oefenboek erbij en begon er als een bezetene in te bladeren. Op de foto was te zien dat mijn polsgewricht over de hele breedte doormidden was gebroken. Gips raadde het oefenboek aan. Mij leek dat ook wel een goed idee. Een uur later liep ik buiten, met prachtig paars gips om mijn pols. Typen zat er voorlopig niet meer in. Behalve heel ongemakkelijk met een hand, zoals nu. Mijn lezertjes zullen het zes weken zonder mijn blogje moeten doen. Maar zodra het lente is, meld ik me weer. Met twee handen!

14 Reacties op “Chirurgisch oefenboek

  1. drama! en dat speciaal voor een dame in uw positie.mbt de chirurg; misschien een mooie gelegenheid voor een second opinion?
    ik zend u hierbij een flinke portie van mijn meegevoel, en als het op is, vraagt u dan gerust om meer. ondertussen; podcasts misschien iets voor u?

  2. dank voor het medeleven en u bent de eerste die de manonpodcasts te horen krijgt:)

  3. Beterschap. En ik k wacht rustig af!🙂

  4. Manon toch! Nu ja, heb je zes weken om alvast in je hoofd te schrijven. Des te sneller gaat het als dat gips er weer af is. Je mag in mijn naam mijn naam op het gips schrijven (of is dat compleet uit de mode en o zo onhip?).
    Tot in de lente!

  5. Da’s mooi pech. Voor jou en voor ‘de lezers’. Vooral voor de mijne, want ik had je juist aan mijn blogroll toegevoegd. Nou ja…kunnen ze mooi even bijlezen in de tussentijd. Beterschap!

  6. speciaal voor nieuwe lezertjes zal ik de komende weken met copy-paste wat oude blogjes nieuw leven inblazen…

  7. Jee, Manon, wat een pech! Sterkte! Gelukkig kun je wel lezen…
    Veel groeten, Marij

  8. Arme jij! Als je zin hebt in een bakkie troost in het zuiden dan trakteer ik je graag!

  9. Jij kan best wel met 1 hand typen😉, het zijn gewoon smoesjes!

  10. Au au au au… Een beterende hand dan maar, en veel copypeesten. Sterkte!

  11. Oei, klinkt pijnlijk allemaal.
    Beterschap in ieder geval!

    P.S. Als jouw pols op die foto staat, dan is de breuk wel ‘mooi’ te zien….geen oefenboek voor nodig lijkt me

  12. dank je, dwaas. wat een leuk compliment! het is inderdaad mijn pols, keurig in tweeen gebroken.

Geef een reactie

