ACAB

Als meisje droeg ik buttons met de tekst ‘goed dat er politie is’. Ik had ook een pen met die tekst, een trainingspak, een tas en 300 stickers. Die rare tekst kwam van mijn grootvader, die bij de politie in Den Haag werkte. Ik was het hele voorval al lang vergeten als ik vandaag niet toevallig hoorde dat het verboden is om 300 stickers te hebben met de tekst ACAB. Die letters staan voor ‘All Cops Are Bastards’, wat precies het tegenovergestelde betekent van ‘goed dat er politie is’. En nog raarder: het is zelfs verboden om een t-shirt te dragen met de cijfers 1312 – de gecodeerde versie van ACAB. Nu vraag ik me af of het ook verboden is om die tekst op mijn blog te zetten. Ik ga het er toch op wagen: 1312!

7 Reacties op “ACAB

  1. Als mijn blog straks op zwart springt, weet je waarom dat is… 13 1 14 15 14

  2. Vroeger vond ik de politie ook heel aardig. Tot ze me een boete van €25 gaven. 13 1 14 15 14.

  3. We weten je te vinden!

  4. Haddikook, die stikkers! En een lineaal. Had jij de lineaal ook? Aaaaaaah! Mijn hele kinderverleden springt hier ineens op het scherm.

  5. Ja, de lineaal had ik ook! Goed dat er politie was!

  6. Een illegale blog! Dat is weer eens wat anders dan illegale muziek/films/mensen. Is dit dan ook een illegale reactie?
    ik weet het niet.
    ps: 1312: Nu wel!!!:D

Geef een reactie

