Verpletterend saai

Vanaf volgende week heb ik een kantoortje aan het park. Elke dag fiets ik er langs want het kantoortje zit gewoon bij mij om de hoek. Vroeger was in het gebouw het Burgerziekenhuis van Amsterdam gevestigd. Prins Bernhard lag er nog na een auto-ongeluk en Johan Cruijff is er geboren. Maar de meeste Amsterdammers kennen het gebouw omdat Theo van Gogh er voor de deur is vermoord. Hij kwam zelf net uit het gebouw, dat toen nog een gemeentehuis was. Nu wordt het een duur hotel. En om de hoek, in een in de jaren zeventig verbouwde vleugel zit mijn kantoortje. Er is een plafond van wel vier meter hoog en er zijn hoge ramen die zonlicht naar binnen laten. Daar zit ik voortaan altijd te schrijven, maar soms niet. Soms sta ik gewoon voor het raam en mijmer.

Vindt u dit een saai stukje? Dat komt doordat iemand mij vandaag verpletterend saai noemde. Iemand anders sprak dat gelukkig tegen, maar eigenlijk was het toen al te laat. Mijn saaie ik was aan het bloggen geslagen. U bent gewaarschuwd.

Morgen: CAO-onderhandelingen in de staalindustrie, verslag van de aandeelhoudersvergadering van Delta Lloyd en voorbeschouwingen van Rhoda JC  en Heereveen.

6 Reacties op “Verpletterend saai

  1. als je nog in je werkkamer/kantoortje op de gracht had gezeten, dan was ik van de zomer
    (zo tegen sail ) voor komen varen, en had heel hard getoeterd…

    maar om dat nu op een fiets te doen, dat vind ik een beetje saai…

  2. dan zou ik kunnen overwegen om met een radiografischbestuurbaar modelbootje te komen..
    (onder m’n snelbinders)

  3. Wie houdt je tegen… ik zal naar je zwaaien vanuit mijn kamertje aan het park. Bootjes zijn altijd leuk.

  4. Bloedstollend, Rhoda JC.

Geef een reactie

