Jenny Valentine

Jenny Valentine (op de foto rechts) is een schrijfster die ik bewonder. Ik vind haar boeken (Finding Violet Park, Broken Soup, The Ant Colony – allemaal vertaald in het Nederlands) prachtig. En omdat ik geen gelegenheid voorbij laat gaan om dat tegen onze gemeenschappelijke uitgeefster te zeggen, mocht ik uit eten met de ‘grote’ schrijfster. (Ik zet ‘grote’ tussen aanhalingstekens omdat Jenny ongeveer 1.20 meter hoog is). Ook collega-schrijfster Victoria Farkas (links op de foto) ging mee naar het restaurant. Samen staarden wij de ‘grote’ schrijfster aan. We durfden niet veel te zeggen. Victoria gebaarde dat ik een foto moest nemen en snel kiekte ik Victoria en de ‘grote’ schrijfster aan tafel. Daarna zou Victoria nog een foto van mij maken met de schrijfster. Het leek haar leuk als we bij de trap zouden staan en ik een paar treetjes lager zou gaan staan zodat het net leek als of de ‘grote’ schrijfster en ik even lang waren. Ik zette een stap op de trap en hoorde een grappig geluid. Het was de hak van mijn Zweedse klomp. En hoewel je zo’n uitdrukking niet snel gebruikt: nu brak mijn klomp. Achterstevoren kukelde ik van de trap, met mijn halve houten klomp een ritme tikkend op de ijzeren treden. Onderaan de trap bleef ik liggen. De grote schrijfster stond bovenaan de trap en leek ontzettend groot. Victoria maakte snel een foto. Jenny lachte ongemakkelijk. Ze vond het een ‘lovely evening’ zei ze terwijl ik naast haar voort strompelde omdat ik beloofd had haar naar haar hotel te lopen. ‘Ik zet de foto wel op mijn blog,’ zei ik. Dat was twee maanden geleden.

2 Reacties op “Jenny Valentine

  1. Ik vind wel dat we daar recht op hebben. Op die foto dus.

  2. Heel gek, maar ik kan die foto nergens meer vinden. Waarschijnlijk gewist…

Geef een reactie

