Toen ik terugkwam

Toen ik terug kwam, moest ik nog een beetje wennen. De stratenmakers hadden tijdens mijn vakantie de straat opengebroken. Opeens woonde ik aan het strand, maar dan zonder zee. Verder was alles nog angstaanjagend hetzelfde. Behalve dat bij thuiskomst een manuscript op mij lag te wachten. Dat had ik voor de vakantie geschreven. Vierentwintig hoofdstukken van wat ik zelf een van de beste benzinestationromans uit de Nederlandse jeugdliteratuur noem. Het boek speelt zich namelijk helemaal af op een pompstation. De komende weken ga ik het nog een paar keer doorlezen en dan ga ik weer aan het (gewone) werk.

Geef een reactie

