Bedrijfsuitje

Wat ik in gedachten had voor het jaarlijks bedrijfsuitje, vroeg ik mezelf. Als kleine oude zelfstandige moet je je eigen bedrijfsuitjes organiseren. Zo ga ik in het voorjaar teambuilen met mezelf, houd ik na de zomer de jaarlijkse zomerborrel en eindig ik het jaar met de ‘christmas party’ waarbij ik mezelf een kerstpakket met blikjes mandarijnen op siroop en een fles port overhandig. Meestal drink ik dan te veel en misdraag ik me enigszins. Het zijn kleine pleziertjes die iedereen in vast dienstverband voor lief neemt, maar die in het bestaan van de kleine oude zelfstandige de hoogtepunten van het jaar vormen. Vandaag ben ik een tikje moe van het bedrijfsuitje van gisteren. Vooral het kitesurfen en abseilen heeft me uitgeput, maar ik heb wel enorm veel lol gehad. Daarna volgde een bezoek aan de biertuin en een cursus charisma. De foto’s staan binnenkort op intranet, waar ik alleen toegang toe heb. En misschien is dat maar goed ook.

(foto Marian Haringsma)

6 Reacties op “Bedrijfsuitje

  1. Hahaha….vast niet de bedoeling, maar teambuilen vind ik héél geestig!

  2. Die teambuilding is JUIST de bedoeling. Ik kan het ontzettend goed met mezelf vinden sinds ik deze bedrijfsuitjes heb ingevoerd!

  3. Een soepel persooneelsbeleid, ook heel belangrijk voor de kleine zelfstandige. Kun je niet een dertiende maand invoeren? Misschien zelfs wel in tijd in plaats van geld. Zou dat even handig zijn.

  4. “`Haha, een dertiende maand, ik voer m direct in, plus extra vakantiedagen en een kerstbonus. Gezien mijn haarkleur – die op de foto grijs lijkt, maar blond is – moet ik ook aan mijn pensioenen gaan denken. Die worden braaf geïndexeerd en zijn gebaseerd op de maand met de hoogste omzet in de laatste dertig jaar.

  5. Ik ben zelf ook erg gesteld op de flexplekken in mijn ZZP-organisatie, zoals daar zijn: de hangmat en het cafe.

  6. Haha, ja ik heb ook overal flexplekken, en de nieuwste en mooiste apple’tjes natuurlijk. Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn onmisbaar. Alleen zo kan ik mezelf houden.

Geef een reactie

