Egogoogle

Heel soms, als ik echt niets beters te doen heb, of als ik graag naar plaatjes van mezelf kijk, google ik mijn eigen naam en klik op afbeeldingen. Ik doe dat overigens zelden. Daar is ook een reden voor. Tussen al die leuke foto’s uit een tijd dat ik nog jong en blij was, staat altijd een rare foto van twee benen en een man die iets met die benen doet. Je krijgt die foto niet te zien als je op andere namen zoekt, dus ik moet het wel zijn. En toch zijn het niet mijn benen. Het lijkt zelf wel alsof ik een luier aan heb. En wat doet die man met mijn benen die niet mijn benen zijn? En nog belangrijker: wie is die man? Meestal klik ik daarom snel weg, bang dat het een foto is van iets waar ik niet meer aan herinnerd wil worden. Maar vandaag besloot ik om eens op die foto te klikken. Tot mijn opluchting is het een afbeelding bij een verhaal uit Elsevier over een boek dat ik ooit schreef, De huisarts die liever stukadoor was. Nu blijk ik me voor niets al die jaren ongerust te hebben gemaakt over die rare foto. Hij heeft helemaal niets met mij te maken. Hij draagt alleen mijn naam.Maar het blijft een rare foto, van twee benen die aan de bovenkant wit zijn en aan de onderkant bruin. En dat broekje lijkt echt op een luier. Als ik mocht kiezen zou ik die foto toch liever uit de zoekresultaten van Google hebben. Wie moet ik daarvoor omkopen?

2 Reacties op “Egogoogle

  1. Manon, dit is overduidelijk een wielrenner die onder handen genomen wordt door een kinesist (jullie zeggen fysiotherapeut). Al kunnen het misschien toch jouw benen zijn, of fiets je op een zonnige dag nooit door Amsterdam met zo’n sexy wielrennersbroekje aan? Daar zit trouwens een luier IN, als je dat nog niet wist. Of toch iets dat daar op lijkt.
    Hopend je hiermee van dienst geweest te zijn, verblijf ik. (dat vind ik zo’n ge-wel-di-ge afsluitingszin,…ik vraag me dan altijd af WAAR de schrijver van die zin verblijft. Je kan hem zo zien zitten, in zijn verblijf, maar dit terzijde).

  2. Kijk, zo leer ik weer wat. Niet zo gek ook want jullie zijn natuurlijk altijd veel beter geweest op de fiets dan wij (ik hoorde trouwens dat jullie twee landen willen worden:) En jullie hebben ook veel mooiere woorden dan wij, kinesist! Ook ik verblijf.

Geef een reactie

