Carry

Deze foto werd twee jaar geleden gemaakt op de Tinadag. Mijn eerste IzzyLove-boek was net uit en geen hond wist wie ik was, laat staan dat negenduizend meisjes dat wisten. Gisteren dacht ik daar met enige weemoed aan terug. Mijn uitgever (Moon) had namelijk besloten om zevenduizend IzzyLove-boekjes weg te geven op de Tinadag. Ook ik vond dat een heel goed plan, tot Thille Dop, mijn uitgeefster, me vriendelijk lachend een pen in de hand duwde. ‘Als jij even negen uur gaat signeren, dan haal ik koffie,’ zei ze. Daarna zag ik zevenduizend meisjes die ik allemaal naar hun naam vroeg. Die zette ik dan zonder spelfout voor in het boek, krabbelde er nog een soort handtekening onder en lachte vriendelijk. Pas na een uur begonnen de meisjes een beetje op elkaar te lijken. Hadden ze allemaal lang blond haar of kwam dat door de sterke koffie die ik bleef drinken? En hadden ze allemaal een strakke spijkerbroek aan en droegen ze zwarte oorwarmers of was ik gek aan het worden? Sommige meisjes hadden ook prullenbakjes omgekeerd op hun hoofd! Anderen droegen pakketten met Fancy’s onder hun arm of hadden tassen met O.B over hun schouders hangen. Bij navraag bleken ze ook allemaal hetzelfde te heten. Bente, met of zonder H, Noa, met of zonder H of Lisa met een S of een Z. Soms knipperde ik even met mijn ogen en wist ik zeker dat hetzelfde meisje elk half uur weer voor me stond. Een paar keer vroeg ik het zelfs, maar van binnen bleken ze toch allemaal anders. Na de zevenduizendste handtekening mocht ik naar huis. Ik leek wel Carry Slee.

Een Reactie op “Carry

  1. Haha:D

    Maar al die Bente’s en Noa’s en Lisa’s zijn waarschijnlijk wel allemaal heel blij met hun gesigneerde boek.

Geef een reactie

