Kinderboekenbal

Totaal uitgeput waren we, vier schrijvertjes op een rij. De hele avond hadden we gesigneerd tijdens het kinderboekenbal. Honderden, nee duizenden kinderen waren langs onze tafel gelopen. Ze hadden elkaar opzij geduwd om als eerste een handtekening te krijgen van Reggie Naus, Fiona Rempt, Jan Paul Schutten of van mij. Jan Paul won twee jaar geleden de gouden griffel. HIj had hem speciaal meegenomen om ermee te signeren. Ik had de vulpen bij me die ik kreeg toen ik de debuutprijs van de Jonge Jury won. Kwamen al die pennen en griffels eindelijk eens van pas. Pas om middernacht kwam de nieuwe baas van dehet CPNB om de kinderen weg te jagen. Met waterkanonnen, honden en traangas werden ze naar buiten gedreven. Het was zielig om te zien, maar het was de enige manier om van ze af te komen. Na middernacht dansten we nog, vier uitgeputte schrijvertjes. En dan moest de kinderboekenweek nog beginnen.

Geef een reactie

