Waarom ik nooit naar Artis ga

Een keer per jaar neemt mijn zoon een grote plastic tas mee naar school. Aan het eind van de dag komt hij terug met een tas vol briefjes. Briefjes over een schoolbezoek aan Artis, de tandarts die op school kwam, een aankondiging van de schoolfotograaf en nog wat uitnodigingen voor tien-minutengesprekken. Mijn zoon vergeet die briefjes mee naar huis te nemen. Daardoor houd ik heel veel tijd over. Ik hoef niet mee naar Artis, sla alle tien-minutengesprekken over en hoef me niet druk te maken over wat hij aan moet op de dag dat de schoolfotograaf langskomt.

Maar er is ook een keerzijde. Zo weet ik nog steeds niet of hij een meester of een juf heeft, hoe veel kinderen er in zijn klas zitten, of er überhaupt kinderen in zijn klas zitten, of hij wel naar school gaat en zo ja, hoe die school dan heet. Gelukkig had mijn man daar een prachtige oplossing voor. Hij verkocht zijn bedrijf, huurde een kantoor in het centrum van Amsterdam, nam de zeven slimste programmeurs en beste ontwerpers in dienst (waaronder zijn zus) en sprak met educatieve uitgeverijen, onderwijzers, vaders, moeders, pedagogen, buren en functioneel ontwerpers. En soms met mij. Na zeven maanden had hij een Nederlandse versie van Facebook en Linkedin maar dan voor het onderwijs. Daarop kunnen ouders, kinderen en leerkrachten voortaan met elkaar communiceren. De kinderen hoeven nooit meer met briefjes in hun tas heen en weer naar huis, ouders weten voortaan of hun kind een meester of een juf heeft en de meester of de juf hoeft niet meer te bedelen en smeken of er alsjeblieft een moeder mee wil naar Artis. Alles staat gewoon op www.maxclass.com of http://www.maxclass.nl. Want zo heet die geweldige site. En ik maak er graag reclame voor. Mijn zoon gaat na de zomer naar de middelbare school, dus ik hoef sowieso nooit meer naar Artis!

De offciële presentatie is op 12 november in Nemo. De site wordt geopend door Nemo-directeur Michel Bugel.

Geef een reactie

