Afscheid

‘Heb je nu alweer een nieuw kantoortje?’ vroeg zomaar iemand. Ik haalde mijn schouders op. Het is niet dat ik zo kieskeurig ben, maar het leven is niet lang genoeg om in een lelijk kantoortje te zitten. Een kantoortje waar al weken de regen uit het plafond komt. Die ‘hier en daar een bui’ uit het weerbericht is altijd hier. En daarom verhuis ik. Mijn kantoortje zit in een oud ziekenhuis aan het Oosterpark in Amsterdam. Vandaag wandel ik met mijn bureau onder mijn arm van de voorkant naar de achterkant. Alles wijst erop dat dat een goed idee is. Behalve de bomen die voor het raam staan. Tot gisteren waren ze groen. Terwijl alle bomen in de stad rood en geel en paars zijn, bleven deze standvastig zomersgroen. De f@$kers. Ze weten toch hoe ik van herfstkleuren hou? Maar vandaag was alles opeens weer goed. Ook de bomen voor mijn raam waren nu herfstkleurig. De lieverds. Afscheid nemen doet nu alleen maar meer pijn, dat snappen die bomen ook wel. Maar hoe mooi ze daar ook staan te zijn, mijn besluit staat vast. Ik vertrek vandaag naar mijn nieuwe kantoortje, met zicht op een heel schattig klein huisje waar vroeger lijken open werden gesneden. Is ook leuk als uitzicht.

3 Reacties op “Afscheid

  1. elk afscheid is een nieuw begin.
    maar nu geen excuses meer hé? nu schrijven…

    misschien is het lijkenhuisje ook wel te huur?
    ;p

  2. Nieuwe titel voor het volgende werk? “Izzy Love en de jongen in het lijkenhuisje.” Speel je meteen in op de vampierenhype, wordt vast een bestseller. (NOG één!)

  3. Ja, dat lijkenhuisje gaat natuurlijk een rol spelen in mijn leven. En in mijn boeken. Het is namelijk een heel mooi lijkenhuisje, bijna zo mooi als mijn nieuwe kantoortje. Als het af is nodig ik al mijn bloglezers uit voor een receptie. Iets met olijven op prikkertjes.

Geef een reactie

