De cursus geen limoncello drinken

Mijn beste vriend had een uitnodiging gekregen voor de cursus geen limoncello drinken. Een uitnodiging voor twee personen en ik mocht mee. Het was de eerste keer dat ik op de cursus geen limoncello drinken was. Ik moest nog veel leren. Dat limoncello alleen zo mag heten als het gemaakt wordt van P.G.I Sorrento-citroenen wist ik bijvoorbeeld nog niet. De cursusleider was een kleine man met een pony van stijl zwart haar tot aan het puntje van zijn neus. Daardoor zag je zijn ogen niet goed. ‘Limoncello,’ zei hij, ‘hoort bij 4 graden gedronken te worden, of op diepvriestemperatuur.’ Ik rilde. De man met de pony ging nog even door. Mijn beste vriend luisterde aandachtig. Ik schonk nog een glaasje rode wijn in, want dat mochten we wel drinken op de cursus. Na afloop kregen we allemaal een button met de tekst ‘ik drink geen limoncello’. De betekenis ervan ontging me, maar misschien had ik ook beter moeten opletten op wat de cursusleider allemaal had gezegd. Of misschien had ik niet in mijn eentje twee flessen rode wijn moeten drinken. Bij de uitgang stond een tafeltje met rood geblokt plastic kleed. Er lag een lijst waar je je kon inschrijven voor andere cursussen. Ik schreef me direct in voor de cursus ‘Niet Mailen Als Je Gedronken Hebt’ en de cursus ‘Niet Vergeten Gedag Te Zeggen’.

9 Reacties op “De cursus geen limoncello drinken

  1. stille waters diepe gronden uw vriend…
    moest ook gelijk denken aan het ”brigitte bardot ruitje”
    (met brigitte erin, in beter tijden)

  2. ”fijne gedachten delen” en dit ook nog virtueel
    als dat geen mooi onderwerp voor een zkv is, dan weet ik het niet meer…

    (in dat onwaarschijnlijke geval wil ik ook op cursus)

  3. Een zkv? Help me. Ik heb het al zo moeilijk. Las vandaag w.v.n.t.t.k op een vergaderingsagenda. Ik was enige die niet wist dat dat Wat Verder Nog Ter Tafel Komt betekende….. #hopeloosmetafkortingen

  4. klik nog maar even op de hanneke groenteman link. 😉
    wat w.v.n.t.t.k betreft;
    prijs u gelukkig, u bent dus geen vergaderaarster.

    voor nu adieu,
    mijn cursus spaghetti ontwarren staat dampend
    op het punt van beginnen…

  5. “geen limoncello drinken”
    saaie naam voor een cursus.
    Net alsof je naar een wijnproeverij gaat en daar geen wijn mag drinken ofzo.
    Of is dat iets totaal anders? (Nouja, maakt toch niet uit.)
    Haha, cursus ”geen (uche, rode, uche) wijn proeven”

  6. Ik dacht al zoiets 😉

Geef een reactie

