Zuinig met haar zinnen

Je vraagt wat ik doe op een zondagmiddag in februari. Ik vertel je dat ik bezig ben al mijn Herman van Veen-albums op alfabet te zetten. Je lacht. Wie houdt er nou van Herman van Veen? Nu lach ik, hoewel het niet eens een echte lach is. Het heeft meer weg van een rare hik. Wie niet jong was in de jaren zeventig, zal Herman nooit op waarde kunnen schatten. De laatste zanger die zijn woorden nog allemaal uitsprak, alsof hij het Polygoonjournaal op muziek had gezet. Ik neurie en zing het je voor: ‘Ik ben blij met elk woord dat van haaaaaar lippen rrrrrolt, lalalala, zij is zuinig met haarrrrrrrrr zinnnnnnen.’ Je plugt je IPod in en zet Kanye West op: ‘Runaway fast if you caaaaaaaaaaaaaan.’

4 Reacties op “Zuinig met haar zinnen

  1. En zo heeft elke generatie haar idolen.

  2. volgens mij heb ik er 33, maar het kunnen er ook 36 zijn…
    handen af van herman van veen!🙂

  3. O ja, die Herman. Ik ken hele shows uit mijn hoofd. Heb ‘m zelfs nog op LP, uit mijn vaders kast.

  4. Toch wil ik niet gelijk de virtuele geschiedenis in gaan als Herman van Veen-fan:)

Geef een reactie

