Waar wil je over vijf jaar zijn?

Een vrouw met een camera wandelde rond op het feestje van de CPNB. Ze stelde iedereen dezelfde vraag: waar wil je zijn over vijf jaar. Ik dronk wijn met de directeur van ECI. Hij lachte hard en veel voor iemand die net in de krant had gelezen dat al zijn winkels waren gesloten. Het was niets om je zorgen over te maken verzekerde hij me. Waar hij wilde zijn over vijf jaar, vroeg de vrouw met de camera. De man van de ECI dacht even na, zette zijn glas neer, lachte in de camera en zei: ‘over vijf jaar wil ik bij Vers voor de pers zijn’. Ik boog diep voor zoveel diplomatie. ‘En jij?’ vroeg de vrouw met de camera. ‘Over vijf jaar wil ik paaldanseres zijn,’ zei ik. De vrouw schreef het keurig op, keek naar mijn naambordje en verdween. Leuke quote voor in Boekblad. Het blad dat door iedereen (ik herhaal: iedereen!!!) in het boekenvak wordt gelezen. Waarom zeg ik niet dat ik over vijf jaar de best verkopende jeugdboekenauteur van Nederland wil zijn? Of gewoon rijk en beroemd. Of desnoods directeur van de ECI. Waarom lezen alle boekverkopers in Nederland straks dat ik paaldanseres wil worden? Ik wil helemaal geen paaldanseres worden. Of in ieder geval niet pas over vijf jaar.

4 Reacties op “Waar wil je over vijf jaar zijn?

  1. Twee paaldanseressen dan, he?

  2. Haha… misschien dat ik dan kinderboekenschrijfster én paaldanseres kan zijn. Prima combinatie lijkt me.

  3. Maar dan had je geen onderwerp voor je blog gehad!🙂 Zit hier met een grote grijns te lezen. Dat is toch ook wat waard?🙂

Geef een reactie

