Veertig pond minder Jennifer Hudson


‘Jennifer Hudson veertig pond afgevallen’. Het zinnetje verscheen gisteravond opeens bij CNN. Terwijl de camera’s van CNN op het plein in Caïro stonden gericht en een uitzinnige massa wachtte op de toespraak van Mubarak, was dat zinnetje daar, onder in beeld. Jennifer Hudson, ik had nog nooit van haar gehoord. Misschien was het een graatmager Egyptisch prinsesje dat die veertig pond helemaal niet kon missen en nu op het randje van de dood zweefde. Misschien was het de vrouw van Mubarak. Ik moest het weten. En dus zocht ik eerst naar de vrouw van Mubarak. Die bleek Suzanne te heten en al weken geleden met haar zoons en 97 koffers (!!) naar Londen te zijn gevlogen. De volgende stap was Jennifer Hudson in Google intypen. Die bleek helemaal geen graatmager prinsesje te zijn, maar een stevige prachtige jonge vrouw. Die veertig pond was ze kwijtgeraakt omdat ze binnenkort gaat trouwen. Daarvoor was ze speciaal naar de Oprah Winfrey Show gekomen, om dat te vertellen. Groot nieuws dus. En passant vertelde ze ook nog even over haar moeder, broer en zevenjarig neefje die twee jaar geleden in Chicago waren vermoord. De man van haar zus zat er inmiddels voor in de gevangenis en Jennifer vroeg zich bij alles af wat haar moeder ervan zou vinden.
Ik raakte zo verdiept in het leven van Jennifer Hudson (zingend/acterend), dat ik de toespraak van Mubarak miste. Een lachend zangeresje en een president met problemen. In mijn hoofd zijn die twee nu voortaan onlosmakelijk met elkaar verbonden. Met dank aan een of andere gekke berichtenintyper op de CNN-redactie die gedacht moet hebben: Jennifer Hudson veertig pond lichter? Dit is ‘breaking news’!

3 Reacties op “Veertig pond minder Jennifer Hudson

  1. Dreamgirls, erg leuke film waarin ze nog bol is. Gaat eigenlijk over The Supremes.

  2. Ah ja!!! Daar ken ik haar van. Ze kwam me al bekend voor. Hoewel ze in dreamgirls echt niet kan typen aan de originele versie:

  3. Typen? Ik bedoel natuurlijk ‘tippen’… hoewel de een misschien wel iets beter kan typen dan de ander…. Maar deze Jennifer is echt fenomenaal (ook als je, zoals ik, niet van musicals houdt…)

Geef een reactie

