Hoe ik eeuwig jong blijf

‘Wat zie je er jong uit,’ zei de man die er zelf ook jong uit zag. Ik verklapte hem mijn leeftijd. ‘Ik weet dat ik dit hoor te zeggen,’ zei de man, ‘maar ik dacht echt dat je acht jaar jonger was dan ik!’ Hetzelfde compliment viel me zondagmiddag nog drie keer ten deel. En niet omdat ik mijn haar in twee vlechten had of aan het knikkeren was. Nu maakt het me persoonlijk niet uit hoe oud ik eruit zie, maar zodra je op een middag vier keer een compliment krijgt over opvallende jeugdigheid, ga ook ik twijfelen. Ik liep naar het toilet en keek in de spiegel. Nu zie ik zelf altijd een meisje van acht, maar dat kan aan mijn kinderlijke instelling liggen, of aan ingebeelde jongheid. Maar vooralsnog stond ik daar voor de spiegel van kunstenaarssociëit Arti et Amicitae en zag niets bijzonders. Binnen kwam ik mijn oude schoolvriend Robbert tegen. Het gekke was dat hij geen spat veranderd was sinds we samen op school zaten. Hij leek wel zestien. Hadden we hem gevonden, de ‘foutain of youth’? Het antwoord is ja. De meeste bezoekers waren namelijk ergens boven de tachtig. Tussen zo veel kwieke oude mensen lijkt iedereen jonger en zijn leeftijden moeilijk in te schatten. Wie jong wil lijken, moet zich alleen nog maar tussen de tachtig-plussers begeven. Het bewijs daarvoor staat deze maand in Psychologie Magazine – dat leuke blaadje waar ik werkte toen ik nog jong was.

3 Reacties op “Hoe ik eeuwig jong blijf

  1. Hoe jong jij er uit ziet zal ik maar niet meer vermelden.
    Maar jouw blog vind ik leuk!
    Vrolijke groet.
    PS1: Fijne Valentijn

  2. zou daar nu werkelijk iemand voor de deur gaan zitten?😀

Geef een reactie

