Als alle dagen op elkaar lijken

Het was wat stil op mijn blog. En niet omdat ik op Hawaï zat. Zat ik maar op Hawaï. Dan zat ik daar met mijn vriend Edwin die me vanaf de andere kant van de wereld ansichtkaarten stuurt met ‘wish you were here’. Hij heeft beloofd een souvenir voor me mee te nemen. Een mousepad met een foto van een Hawaïaans strand. Of een sneeuwschudbol met een Hawaïaans hoelahoepmeisje erin. Maar vooralsnog zit ik gewoon hier in mijn kantoortje en verbaas me over hoe veel de dagen op elkaar lijken sinds ik niet meer op een redactie werk. In januari werkte ik aan het tijdschrift dat in april zou verschijnen, dacht ik al na over het leven in de maand mei en zag ik de vormgever druk in de weer met het nummer dat in maart verscheen. Op elke dag van het jaar wist ik welke dag van het jaar het was. Zoals ik ook wist welk seizoen het was. Nu lijkt het wel december, maar het kan ook februari zijn. Mijn verbazing over dat alle dagen opeens hetzelfde zijn als je schrijver bent deelde ik met een vriendelijke oude man. De vriendelijke oude man knikte begripvol. Niet dat hij schrijver was, maar hij was al een paar jaar met pensioen. ‘Dan lijken ook alle dagen op elkaar,’ zei hij monter. Daarna begon hij enthousiast te vertellen over het middenmanagement in de automatiseringsbranche van een middelgrote firma die postelastieken maakte. Nu alle dagen op elkaar lijken, zijn dat de details die ik onthoud. Dat is even wennen.

4 Reacties op “Als alle dagen op elkaar lijken

  1. Details daar gaat het om!
    Fijne werkweek en vriendelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost

  2. Dank je wel!! Ik groet gewoon terug naar Zuid-Oost, want zo ben ik:)

  3. Dagen mogen al eens op elkaar lijken…dat is, als je toch een beetje plezier vindt in die siamese dagen…

Geef een reactie

