Vastelaovend 2011

Nog een paar dagen dan splits ik mij af van mijn Amsterdamse en Haagse vrienden. Dan pak ik mijn koffertje met theater-make-up, mijn boa’s in negen kleuren, mijn zeven pruiken, mijn rare-jurkencollectie en mijn ipod met muziek uit Maastricht. Ik geloof niet dat het zin heeft om hier uit te leggen wat er leuk is aan het carnaval in Maastricht. Ik zou zelfs willen zeggen tegen iedereen boven de rivieren: blijf fijn thuis. En tegen mijn vrienden in Mestreech: Hei höb iech alles, alles veur euver! Hei laot iech alles veur stoon! Dat höb iech al vaan vreuger. Iech wèl, iech zal, iech moot die drei daog goon. Iech tèl de daog en de nachte. En is ’t eindelek zoe wied. Daan kin iech neet mie langer wachte. Dit wèl iech vaan ze leve noets mie kwiet!

5 Reacties op “Vastelaovend 2011

  1. Ik snap het niet, maar ik vind het tóch beter dan Litouwen! Hou je deze keer alles heel??

  2. Ik draag voor de zekerheid een pak van gummiebeertjes!

  3. Mooi! Dan blijf ik hier in Groningen. Fjieuw.

    Enneh… heel veel plezier!

  4. Als Belgisch Limburger weet ik helemaal wat je bedoelt! (ben je van Maastricht afkomstig, of vind je het carnaval gewoon heel leuk?).
    Ik woon vlakbij, laat maar weten als je er bent!

  5. Pingback: Pruiken Kopen In Maastricht: Last Minute Grote Gracht 14 | Afrosalon | extensions, weave, dreads, haar, manicure en cosmetica

Geef een reactie

