Wie wil met mij in Leuven wonen?

‘Wie wil er morgen met mij lunchen?’ Dat schreef ik maandagavond op Twitter. Ik staarde naar het schermpje van mijn telefoon in afwachting van de aanbiedingen die binnen zouden komen. En misschien, dat kon ook, wilde er wel niemand met mij lunchen. Twee minuten later kwam het eerste aanbod al. Een leuke schrijfster die ik alleen maar in de virtuele wereld ken. Ze noemde café en tijd. Bij navraag bleek dat café in Leuven te staan, 220 kilometer van mijn huis. En zo stapte ik op dinsdagochtend  in de trein naar Leuven. Universiteitsstadje in de buurt van Antwerpen waar ik altijd al naar toe had gewild. Het was de eerste keer dat ik de leuke schrijfster ontmoette. Hoewel zij me wist te vertellen dat we elkaar veertien jaar geleden al eens hadden gesproken op een feest. Ze had zelfs onthouden dat mijn dochter Maria heette en dat ik die naam gekozen had omdat er niet zo veel op rijmt. De rest van de dag wandelden we door het universiteitsstadje. De zon scheen. Af en toe gingen we op een terras zitten en dronken Italiaanse cappuccino. ’s Avonds zette ik een bericht op Facebook: ‘Wie wil er met mij in Leuven wonen?’ Drie mannen meldden zich direct. Wegens overweldigend succes ga ik daarom door met vragen. Wie wil vandaag mijn huis komen opruimen, boodschappen doen en eten koken?

 

7 Reacties op “Wie wil met mij in Leuven wonen?

  1. haha. en als we dan toch bezig zijn: wil diegene zich daarna bij mij melden? er moeten nog plinten gelegd worden. dank u.🙂

  2. wat een fijn plan! u klinkt ook gelijk weer een stuk opgeruimder… :-))
    (doet me weer denken aan uw stukjes uit de periode dat ik voor u viel)

  3. Elsbeth: er heeft zich nog niemand gemeld, maar de eerste die zich meldt stuur ik gelijk naar je door!
    Gewebkijk: u kunt altijd nog met mij in Leuven gaan wonen. Dan lees ik elke dag voor uit eigen werk:)

  4. Ik blijf toch een beetje aarzelen.
    Leuven lijkt mij geweldig om eens koffie te drinken.
    Maar mijn keukenrenovatie houdt deze verhuizing toch tegen.
    Vrolijke voorjaarsgroet

  5. Mijn keuken is gelukkig al helemaal gerenoveerd, niets houdt me nog tegen om te verhuizen! Ik groet terug!

  6. hoi ik ben een leuke getinte man van 30 jaar.
    en ik zou graag met jou in leusden willen wonen ik woon momenteel in rotterdam lijkt het je wat mail je nummer naar mijn e mail dan bel ik je wel om te kijken hoe en wat.
    ik zou het heel leuk vinden je zult geen spijt krijgen.
    mvgr.nordin

  7. Beste,
    Onderdak met spoed gezocht
    In verband met relatiebreuk ben ik met spoed op zoek naar tijdelijke woonruimte. Maak echter niet uit hoe groot of klein het kamertje is. Als maar ergens is waar ik kan slapen. Ik ben opgeruimd type met goede manieren. Ben man van 37.
    In ruil voor deze dienst, ben ik bereid alle huishoudelijke taken te verrichten. Geen inschrijving op het adres. MIsschien wil je even helpen…
    Mijn e-mail: kunstler007@gmail.com

    Beste groet

    MArc

Geef een reactie

