Hele kleine zakjes drop

Om de hoek van mijn kantoortje zit een sigarenwinkel. Er werkt een beetje een dikke, morsige Hindoestaanse man. Behalve sigaretten en tijdschriften verkoopt hij ook zakjes drop. Drop in hele kleine zakjes van 75 gram. Daarop zit een zelf ontworpen etiket dat uit een kleurenprinter is komen rollen waarvan de rode inkt minder op is dan de blauwe en de gele. Ook op de achterkant van het zakje zit een zelfgemaakt etiket. In kleine zwarte lettertjes staat er iets over de drop. Dat het verpakt is in een fabriek waar geen pinda’s worden verwerkt. Ik vermoed dat de beetje dikke, morsige man dat heeft overgeschreven van een willekeurig ander etiket. Met een zwarte fineliner heeft hij het aantal grammen doorgestreept en er 75 geschreven. Ik weet zeker dat hij die zakjes thuis zelf verpakt. De kunst van het sealen is hij nog niet helemaal machtig, maar hij doet zijn best. Als je goed kijkt zie je zelfs zijn vingerafdrukken nog aan de binnenkant van het plastic zitten. Ik vind dat aandoenlijk. En daarom koop ik soms een zakje drop bij hem. Nou ja, vandaag was eigenlijk de eerste keer. Ik weet ook zeker dat die drop ook niet in de boekhouding komt. Van de opbrengsten van die zelfgeknutselde zakjes koopt hij een keer per maand een bos bloemen voor zijn vrouw. Het kan ook zijn dat hij ervan naar de hoeren gaat, maar dat vind ik dan weer minder romantisch en bovendien maakt dat die zakjes drop ook wat smoezeliger. Hij koopt er dus een bos bloemen van voor zijn vrouw en dan drinken ze samen een glaasje wijn en proosten ze op het succes van de kleine zakjes drop, hun gouden handel.

2 Reacties op “Hele kleine zakjes drop

  1. ik dacht heel even ha, een verhaaltje zonder wijn…

  2. Ik ben de hoeveelheid wijn in mijn verhalen langzaam aan het afbouwen. Is beter voor de letters…

Geef een reactie

