Vrijabonnement

Al vijftien jaar heb ik een kortingskaart van de spoorwegen. Die heette in het begin dalúrenkaart, wat ik mooi vond klinken. Je moest het vast anders uitspreken, maar de tekstschrijver van de spoorwegen schreef het als één woord, dus bleef ik altijd dalúren zeggen. Naarmate de jaren voorbij gingen raakte ik ook steeds meer gehecht aan mijn dalúrenkaart. Elk jaar kreeg ik namelijk per post een nieuw exemplaar zonder dat ik ooit om een nieuwe foto werd gevraagd. Ongemerkt werd ik zo elk jaar jonger.

Een vriend vertelde me vorige week over de nieuwe dalúrenkaart. Hij wist er alles van, want hij reist ook met de trein. En gelukkig hebben ze bij de spoorwegen nog dezelfde tekstschrijver als vijftien jaar geleden. Het nieuwe abonnement gaat namelijk Dal Vrijabonnement heten. Ik wissel mijn dalúrenkaart met liefde in voor een Vrijabonnement. Dat klinkt zo leuk losbandig.

Een Reactie op “Vrijabonnement

  1. Losbandig in het dal. En dat in een land zo plat als een pannenkoek!

Geef een reactie

