Negenduizend mokjes

Bij thuiskomst vond ik negenduizend mokjes. Witte mokjes met een oortje. Op elke mok stond een foto van een vriendelijk lachende vrouw. Dat was Kate, Engels prinsesje. Naast haar stond iemand die Harry was. Je had de mokjes al weken geleden laten maken in China. Natuurlijk had prins William op de foto moeten staan, maar omdat die twee gasten veel op elkaar lijken, hadden de Chinezen zich vergist. En dus zat je nu met een container vol onverkoopbare mokjes in je maag. Gelukkig is mijn kennis van het Engelse koningshuis evenredig aan mijn kennis van de dagkoers van ijzererts. Het duurde dus wel een dag voor ik doorhad dat ik negenduizend hele rare mokjes cadeau had gekregen, met een foto van het verkeerde koninklijk paar. Ik belde je op om je te bedanken voor de ongewone attentie. Ik nodigde je ook maar gelijk uit om thee te komen drinken. Wat moest ik anders met mijn nieuwe theeservies?

Geef een reactie

