Morgen is alles anders

Elke ochtend wandel ik van mijn huis naar het kantoortje aan de binnentuin. Ik doe de luiken open, zet een muziekje op, zet koffie, doe de lampen aan en begin met typen. Net zo lang tot het vijf uur is, dan wandel ik weer terug naar huis. Avontuurlijker is het leven van een kinderboekenschrijfster niet helaas. Al had ik u graag voorgehouden dat ik elke ochtend croissants eet in cafe Luxembourg en daarna lunch met bevriende schrijvers om al drinkend en rokend te eindigen in café de Zwart en ik tussendoor driftig aantekeningen maak ik mijn Moleskine. Maar nee.

Alleen morgen is alles anders. Ik ontmoet mijn uitgeefster in restaurant de Eerste Klas. Daarna schuift de chef van een tijdschrift aan en drinken we thee en eten we petit fourtjes. En tegen de tijd dat we aan de port zitten – om een uur of vier – halen mijn uitgeefster en de chef wat contracten tevoorschijn die ik dan blind teken. Waarna ik een tijdje columnist ben van een tijdschrift.

Daarna wandel ik weer terug naar mijn kantoortje aan de binnentuin.

Een Reactie op “Morgen is alles anders

  1. En over welk tijdschrift praten we dan?
    Nieuwsgierige groet

Geef een reactie

