Beierse vrouw met hond

Of ik huisdieren heb willen kinderen altijd weten wanneer ik een school bezoek. Ik vertel dan trots over mijn veertien goudvissen – die alle veertien dood zijn, en over het hok met woestijnratten dat in de hoek van de kamer staat. Toch geloof ik niet dat veertien dode goudvissen en drie woestijnratten mij populair maken in de klas. Ze bedoelen natuurlijk een hond. Daarom heb ik deze week een hond gehuurd, zodat ik daar tijdens een schoolbezoek over kan praten. In een soort Beiers pakje (zo zie ik nu) laat ik die dan uit. Met kleine papieren poepzakjes en zo’n hondenfluitje dat alleen kinderen kunnen horen. En zo’n plastic schoenlepel die je weg kunt gooien en een riem die uit een plastic kastje rolt en wel dertig meter lang kan worden. Over een paar dagen loopt het huurcontract helaas weer af. Dan kan iedereen mij weer zien lopen met mijn drie woestijnratten en veertien dode goudvissen.

4 Reacties op “Beierse vrouw met hond

  1. vroeger huurde je konijnen!

  2. je moet er niet aan denken dat die 17 lijntjes dan doorelkaar raken…

Geef een reactie

