Feest

Gefeliciteerd, zei ik tegen mijn vader. Het was zijn verjaardag en we zaten samen in een café. Ik bestelde champagne omdat het een feestelijke avond was, hij bestelde niets omdat hij al zo lang dood was. Voor mij maakte dat niet uit want ik vierde zijn verjaardag graag. Ik voerde ook vrolijke gesprekken met hem, al leek het van een afstand alsof ik in mijn eentje met een fles champagne aan tafel zat, een beetje uit mijn nek te kletsen tegen een onzichtbare tafelgenoot. Toen ik even met mijn ogen knipperde, was mijn vader verdwenen en zat er een leuke man. Niet dat mijn vader geen leuke man was, maar deze was jong en levend. Ik vertelde hem dat ik de verjaardag van mijn vader vierde. De leuke man bestelde direct een bak grappig uitziende kaaszoutjes die heel erg naar zout karton smaakten. Toen we ze aanstaken bij wijze van kaarsjes zonder taart, ontploften ze. Een smeulend kartonkaaszoutje kwam op mijn jurk terecht en brandde daar een kaaszoutjevormig gat. Snel gooide hij wat bier over mij heen om te voorkomen dat ik in brand zou vliegen. Geschrokken keek ik hem aan. Het verjaardagsfeest begon een heel andere wending te nemen. Om de stemming er in te houden sloeg de man snel zijn armen om me heen en gaf me 71 zoenen, voor elk jaar van mijn vader één. De leuke man rook zo lekker dat ik hem vroeg mij nog een tijdje vast te houden. Wat hij deed. Het was immers een verjaardagsfeest.

4 Reacties op “Feest

  1. Een blog tollend van de veranderende emoties.
    Zijn felicitaties nu gepast, of hoort hier een bemoedigend sterkte bij?

  2. Wat een heel, heel, heel mooi verhaal!

Geef een reactie

