Bloggen tegen beter weten in

Mijn moeder vertelde hoe ze iemand de mond had gesnoerd door te zeggen dat ze iemand kende die in korte tijd haar baan, haar huis en haar man was kwijtgeraakt. Ik stond op dat moment op een laddertje om het plafond van mijn nieuwe huis te witten. Ik keek haar glazig aan. ‘Ik had het over jou,’ zei mijn moeder, die op dat moment op haar buik op de grond lag om de plinten van mijn nieuwe huis te schilderen. ‘Verhip,’ zei ik, omdat ik verhip een verhipt grappig woord vind. Grappig hoe ik niet doorhad dat ik degene was die baan, huis en man had opgegeven, al dan niet vrijwillig. Ik herhaalde het die avond nog maar eens op het jaarlijks tuinfeest van mijn uitgever. ‘Alleen?’ vroeg de beroemde schrijfster. ‘Val je ook op vrouwen?’ Nog voor ik ontkennend had kunnen antwoorden had de schrijfster al haar armen om me heen geslagen. ‘Ik bied mezelf onmiddelijk aan,’ schreeuwde ze in mijn oor. Ik glimlachte. Benieuwd of het nieuws van mijn verse single status nog meer reacties opleverde vertelde ik het tegen alle mannelijke schrijvers. Niet een reageerde door zijn armen om me heen te slaan, heel gek. Gelukkig bleef de schrijfster mij de hele avond vertellen dat het wel goed met mij zou komen. Werk en een nieuwe liefde liggen volgens haar op de loer. Een huis heb ik al, met een strak wit plafond en verhip leuke plinten.

8 Reacties op “Bloggen tegen beter weten in

  1. De volgorde is dan verder niet meer belangrijk.
    Succes!
    Vriendelijke groet

  2. Vandaar mijn reactie. Nu je weer een huis hebt kunnen man of baan in willekeurige volgorde komen. Mits de man wel voldoende geld meeneemt dan.
    Vriendelijke groet.

  3. wat een informatie allemaal. shock!

  4. ja das duidelijk…
    in het kader van grenzen verleggen; mochten we nog iets van NAzomer ervaren,(ik heb de hoop nog steeds niet helemaal opgegeven)
    dan hebben wij alsnog onze (boot)eetdeet.

  5. Ik ben er ook even stil van. Zet ‘m op in je nieuwe huis.

Geef een reactie

